Gerard.reismee.nl

Rondreis Spanje & Portugal 4

Beste lezers,

18-5 Plasencia is een leuke plaats en weer met een oud ommuurd stadsdeel. Kwa natuur staan we in het Extramadura gebied. Dit deel ligt het verst verwijderd van de moderne wereld. Maar wel een mooi golvend landschap met veel steen- en kurkeiken. We gaan dan ook wandelen in het “Parque Natural de Monfragüe” waar veel Spaanse vogelsoorten voorkomen en waar de lynx, edelhert en wilde zwijnen leven. 20-5 Zondag naar Cáceres weer met de neus in de boter, want er was een feestelijk weekend, dus veel te doen in de oude ommuurde stad. Op de Paseo de Cánovas stond het vol met kraampjes. We liepen weer met de massa mee richting de oude stad en het Plaza Mayor. TIP: Ga in Spanje nooit een parkeergarage in want het is erg krap al kom ik er tot nu toe zonder schade in en uit. 21-5 Lekker wandelen in het “Parque Natural de Monfragüe” een mooie route gelopen en veel gieren, een adelaar, herten en een zwarte ooievaar gezien. Op de camping, maar alleen in deze regio komt de Rabilargos (zie foto) voor, een leuk vogeltje ter grote van een merel en was onze huismus op de camping. 22-5 Hebben we ons naar Salamanca verplaatst en de volgende dag Salamanca bekeken. Echt de moeite waard het is een universiteitsstad dus veel jeugd, maar ook een mooi oud centrum dat vanaf 200 VC is opgebouwd. Uiteraard met een Kathedraal een nieuwe en oude die tegen elkaar zijn aangebouwd en in alle oude gebouwen faculteiten voor de student en niet te vergeten terrasjes en een winkelparadijs. 24-5 Vandaag richting Portugal Camping “Quinta Chave Grande” (ACSI 2078) beheert door een Nederlands echtpaar. We kregen een welkomst drankje naar keuze. Een mooie camping in een dal met terrassen en plaatsen van 250 m² en gras. Dit deel van Portugal is ook het groenst. Morgen naar Trancoso een ommuurd stadje met een grote markt.

Groeten uit Portugal.

JFJ&M

De verhouding tekst / foto's is nu ideaal :-)
Wat een leuke stadjes en mooie natuur! We genieten met jullie mee. Hier nu ook goed weer met temperaturen tussen 25 en 30 graden. We zitten heerlijk en nuestro paraíso detrás de la casa!

Saludos desde Dronten!

Siepy Faber

Wat hebben jullie al weer veel gezien - bedankt voor de uitgebreide reisverslagen en prachtige foto's! Zelf ben ik gister maar weer eens een stukje gaan fietsen: vanuit Bilgaard langs het aloude idyllische weggetje bij de Ee naar Barthlehiem. Ja, wanneer de zon schijnt is Friesland ook mooi!!

Groetjes en veel plezier nog :-)

Rainer en Froukje.

Wat hebben jullie ons weer wat moois laten zien.
We kunnen nog een week met jullie mee reizen, maar dan gaan we zelf richting Frankrijk.

Betty en Evert

Jullie verslagen gelezen en foto's bekeken, blij dat alles
naar wens gaat en bedankt voor de kaart uit Madrid. Hier ook alles O.K. aan de overkant ook. We hebben ook goed weer, dus wij kunnen nu ook buiten zitten.
Nog een voorspoedige voortzetting van de reis en
veel groetjes uit Dronten van B en E.