Gerard.reismee.nl

Rondreis Zuidwest Amerika. part 10.

Hallo allemaal,

22-06. Vandaag gaan we richting Los Angeles zoveel mogelijk langs de Pacific-kust. Maar met nog twee tussenstops. De eerste is in Monterey waar ik vanuit Nederland al een kamer heb gereserveerd in een B&B. Het is een Engels ingericht historisch huis met uitzicht op zee. Een mooie afsluiting van onze “50th Anniversary” en onze reis. Daarna naar San Luis Obispo en de 25ste zijn we dan weer in LA voor onze terugreis op 26 juni na 6 weken fantastisch weer en veel indrukken opgedaan te hebben.23-06. Monterey is een gezellig mondain kustplaatsje met veel winkeltjes en restaurants. Ook vind je er een groot Aquarium annex Museum, men stond er voor in de rij. De entree prijs was bespottelijk hoog $ 35 pp dus dat was hem niet en waren we ook niet van plan. Vroeger stond hier een grote vis-in-blik-fabriek genaamd “The Cannery”. Verder is Monterey bekend om de “17 Mile Drive” rond het Pebble Beach Resorts. Deze Drive hebben we ‘s middags gereden maar viel ons tegen. Het gaat dan om de kustlijn maar dan hebben we wel mooiere gezien.24-06. We rijden vandaag richting San Luis Obispo en het weer is voor het eerst aan het veranderen. We rijden af en toe dik in de mist en zien dan ook niet zo veel van de Big Sur de kustweg aan de Pacific. Dat vinden we erg jammer, want daar hadden we ons erg op verheugt. Maar je kan niet alles hebben, zeg ik dan, We hebben uiteindelijk bijna 6 weken “Blue Sky” gehad, dus we klagen echt niet en we wennen alvast aan het Nederlandse weer. De temperatuur is vandaag zo’n 20° C.25-06. Op naar LA de koffers opnieuw reorganiseren en pakken en de auto inleveren, daarna vliegen we op de 26ste weer naar Amsterdam en landen daar op de 27ste. En dan is het fantastisch weggebracht te worden door Mark, alweer ruim zes weken geleden, en bij aankomst stond Jerry ons op te wachten die weer een leuke foto wist te maken in de drukte.

Wij bedanken een ieder voor de gedane reacties en interesse in onze reis, wij vonden het leuk het thuisfront op deze manier weer op de hoogte te houden. Het wordt traditie.

Een hartelijke groet van,

Ditty & Gerard