Gerard.reismee.nl

Rondreis Zuidwest Amerika. part 7.

Hallo allemaal,

10-06. Vandaag gaan we het “Zion National Park” bezoeken. Als we aankomen geeft de temperatuur in de auto 98? Fahrenheit aan. Behoorlijk warm buiten de auto. In dit park kun je niet met de auto overal langs, zoals wel bij de andere. Er rijdt gratis een shuttle-bus. We gaan steeds verder de Canyon in en af en toe lopen we een trail van 1 mile. Het is mooi en de wanden van de Canyon rijzen zo’n 500 m naast ons omhoog. Aan het eind van de laatste trail komen we bij de rivier uit en was het de bedoeling door de rivier naar het einde van de Canyon te lopen. Daar hadden we niet op gerekend en viel dus tegen, want op blote voeten er door zag ik niet zitten met al die stenen. En hoever was ook niet duidelijk. Amerikanen die hiermee op de hoogte waren, hadden wetshoes of gingen met hun schoenen gewoon erdoor. Menig Japanner deed dat ook of op sokken. Het was een koddig gezicht. Achteraf gezien vonden we deze Canyon toch minder dan alle voorgaande. Ook al blijft het spectaculair, kwa kleur en natuur en hoe het ontstaan is. Terug in de auto geeft de temperatuur 101? Fahrenheit aan dat is toch 38? Celsius.

11-06. Van Cedar City volgen we een heel mooie route naar “Bryce Canyon National Park”. Stralend weer en door de hoogte in dit park een heerlijke temperatuur. We zijn zeer verrast door de schoonheid van de kleuren. Ook over dit park hadden we het een en ander gehoord, dit zou de mooiste van alle zijn. Dat kunnen we aan het einde van de dag volmondig beamen. We hebben een fantastische dag gehad en mooie trails gelopen onder andere naar de bodem van de Canyon zo’n 500 m lager. Hier laten de foto’s de rest van onze dag zien.

13-6. Op naar Las Vegas. We waren rond het middag uur al bij het hotel, maar de kamer was gereed, dus we konden inchecken. Daarna de stad in. Het was 36? Celsius en een warme wind en de zon strak boven je. Maar toch Las Vegas “Here I come”. We hebben in 2 dagen alles afgesjouwd. Teveel om op te noemen dus, de foto’s moeten het maar laten zien. We hadden het toch niet willen missen achteraf bezien. Het is een unieke plek midden in de woestijn en wat er zich allemaal afspeelt.

15-6. Vandaag richting Death Valley. Ditty heeft slecht geslapen, want die denkt dat we alleen door de woestijn rijden en ziet allerlei beren op de weg. Verder gaat de reis goed en rijden we eigenlijk in een maanlandschap. Maar dan weer met mooie kleuren van geel zand tot zwarte rotsen. Ditty kan haar fototoestel geen moment alleen laten. Dus ook hier moeten jullie het verder met de foto’s doen. In Death Valley bij ons onderkomen “Stovepipe Wells” is de temperatuur opgelopen tot 114? Fahrenheit dat is 45? Celsius. En steeds een warme wind erbij.

Morgen gaan we naar Mammoth Lakes hoog in de bergen en tegen het “Yosemite National Park” aan.

Groetjes van, Ditty & Gerard