Gerard.reismee.nl

Rondreis Zuidwest Amerika. part 9.

Hallo allemaal,

20-06. San Francisco dag 2. We gaan met de bus de “Golden Gate Bridge “ over naar Sausalito dat aan de noordkant van San Francisco ligt. Het ziet er allemaal mooi en schoon uit en het is een meer mondaine wijk. Veel winkels, dus even shoppen. Na de lunch gaan we met de Ferry weer terug naar de “Fisherman’s Wharf”. We genieten van de overtocht en zien de “Golden Gate” nu in zijn geheel, ook “Alcatraz” de gevangenis en de “Oakland Bay Bridge” worden gefotografeerd. We gaan daarna lopend een stijle straat omhoog naar de “Lombard Street”, het gedeelte van deze straat is wereld bekent. Veel toeristen lopen of rijden deze straat door vanwege de vele S-bochten en de mooie aanleg. Deze straat is zo aangelegd omdat hij zo stijl is. De batterijen van de camera’s zijn leeg, we gaan richting hotel.

21-06. San Francisco dag 3. We gaan eerst naar “China Town” wat een leuke ervaring is. Het deed mij denken aan Singapore 1962 toen ik daar was. Daarna zijn we naar “Nob Hill” gelopen in het midden van de stad, allemaal dure hotels en de “Grace Cathedral”. Toen richting het “Cable Car Museum” wat zeer de moeite waard is om te zien hoe het technisch er aan toe gaat. De foto’s laten het één en ander zien. Omdat het centrum en winkel gebied lager ligt zijn we er lopend naar toe gegaan. Fantastisch in één woord. San Francisco heeft onze harten gestolen. Het is vele malen mooier en gezelliger dan Los Angeles. In de “Fisherman’s Wharf” wilden we nog iets kopen en ook gaan eten, dus toen de “Cable Car” genomen, eerst via de “Powell Street” helemaal omhoog en toen met wat bochten de “Taylor Street” weer naar beneden tot de “Bay Street”. Geweldige ervaring in die stijle straten. Voldaan kwamen we om 22:00 uur weer bij ons hotel.

Een hartelijke groet van Ditty & Gerard

\"Cool.