Gerard.reismee.nl

Los Angeles

Zaterdag, 27 maart 2010, Temp. 28° zon/bewolkt/regen.

Vandaag naar de markt nog even lekker rondlopen in Avarua. De scooter ingeleverd en nog een lunch aan de haven, onze laatste op Rarotonga. Daarna ons op de reis naar LA voor bereidt. Koffers opnieuw ingepakt, want die worden steeds voller. Afscheid genomen van ons privé strand en om 21:00 uur door Andrew en zijn dochter Pauline naar het vliegveld gebracht.

Zondag, 28 maart 2010, Temp. 25° zon.

Onze nachtvlucht is voorspoedig verlopen. Een superkist die Boeing 767 van “Air New Zealand” zoveel beenruimte hebben we in nog geen enkele andere kist gehad. Een klein beetje geslapen en van de zonsopkomst genoten op 12 km hoogte. Om 12:15 uur lokale tijd werden we ontzettend snel door de paspoortcontrole en Douane geleidt. Het stelde echt niets voor en daar zijn nou zulke verhalen over in Nederland. Veel sneller dan alle andere vliegvelden. Het verschil is alleen dat ze vingerprints nemen en een foto van je gezicht maken, maar dat gaat allemaal heel gemoedelijk. Ik ben benieuwd als we vertrekken hoe het dan gaat. Wij houden jullie op de hoogte maar dat zal dan vanuit Nederland zijn (ons laatste verhaal). Daarna zijn we met een Super Shuttle Bus naar ons hotel “The Langham” in Pasadena gebracht. Het hotel is een oud hotel maar erg mooi en luxe en geweldige service. Singapore was al fantastisch maar als afsluiting van onze reis is dit natuurlijk super. De omgeving is ook fantastisch aangelegd. Brede straten met hele mooie villa’s (minstens 2 keer zo groot als de gemiddelde villa in Blaricum) met 2 of meer auto’s op de oprit.

Maandag, 29 maart 2010, Temp. 24° zon.

Het ontbijt was een verrassing. Geen buffet, maar een ontbijt menukaart. Alles wordt geserveerd aan tafel, zag er fantastisch uit en smaakte heerlijk. Wat we hadden besteld was ook nog eens ruim voldoende, dus morgen maar iets minder bestellen. Daarna zijn we met de shuttle bus van het hotel naar “Old Town Pasadena” gebracht. We kunnen in een straal van 3 mijl gebruik maken van deze zeer luxe Ford (een vergrote SUV) met TV en koptelefoons, leren stoelen waar je diep in weg zakt en op de buitenkant “The Langham Hotel”. Dat is een super service je moet alleen 20 minuten van te voren bellen als je opgehaald wilt worden. Nou daar hebben we de hele dag gebruik van gemaakt. Want daarna hebben we ‘s middags een bezoek gebracht aan “The Huntington Library”. Dat is eigenlijk een hele grote botanische tuin met gebouwen waar je een bibliotheek en verschillende kunst collecties in vind. De verschillende tuinen (Japans, Chinees, Australisch en een kassen complex met een Rainforest) zijn fantastisch aangelegd. Ook een Japans terras om te lunchen en een Chinees thee terras.

Dinsdag, 30 maart 2010, Temp. 21° bewolkt/zon.

Vandaag gaan we een bezoek brengen aan Long Beach en “The Queen Mary”. De grootste Oceaan Liner ooit gebouwd. Om van Pasadena naar Long Beach te komen is er een Metro line het duurde 1:45 uur wel wat lang. Maar ja, de afstanden in Amerika zijn ook iets anders dan in Nederland. In Los Angeles wonen ongeveer 12 miljoen mensen. De boot ligt op een vaste plaats en is een bezienswaardigheid. Heel veel soorten hout is er gebruikt om alle hutten en salons in te richten. Veel Art Deco stijl en het schip is in Schotland gebouwd. In de Tweede Wereld Oorlog is het schip grijs geschilderd, wat haar de naam “Grey Ghost” verschafte. Het heeft toen 800.000 manschappen van Amerika naar Europa vervoert. Vanaf 1936 tot 1967 heeft het dienst gedaan, want aan het eind van de jaren 60 werd het goedkoper en sneller om te vliegen met straalvliegtuigen. Aan de buitenkant kun je de grote dikke staalplaten zien zitten en alles met duizenden klinknagels aan elkaar geklonken. Met een koptelefoon op hebben we het schip van onder tot boven bezichtigt. Daarna nog een tour met een gids die ons ruimtes liet zien die anders afgesloten zijn. Om 5 uur moesten we de koptelefoons weer inleveren en zijn we met een shuttle bus weer naar het beginpunt van de Metro gebracht. Om 19:00 uur kwamen we weer moe maar voldaan in The Langham met de shuttle van het hotel aan.

Morgenmiddag om 16:30 uur gaan we opweg naar ons koude kikkerlandje.

Groetjes en tot ziens,

Ditty & Gerard

JFJ&M

Nou, het was me het tripje wel, heel speciaal! Ook heel erg bedankt voor de moeite (en tijd) die jullie hebben genomen om ons via deze website mee te laten reizen. De kwaliteit was continue hoog, zowel verhalend als visueel.
Goed dat jullie nu weer heelhuids terug zijn, bruin en voldaan. Nu weer sparen voor de volgende reis, dan de andere kant rond? Dan reizen we graag weer (goedkoop :-) ) mee!!

Groetjes van de meereizers JFJ&M

Sonja

Jammer hoor!!! Het was toch altijd weer een fijn klein verdwijnmomentje uit Nl naar prachtige plekken op deze aardbol, zowel op het werk als thuis. Maarja aan al het goed komt een eind. Beginnen jullie hier alweer een beetje te wennen?
Bedankt voor de prachtige reisverslagen en dito foto's!!
Liefs Sonja