Gerard.reismee.nl

Wanaka & Franz Josef

Hallo allemaal, Vrijdag, 12 t/m 15 februari 2010, Temp 23 ° bewolkt en zonnig.

Nog onder de indruk die “Doubtful Sound” op ons gemaakt heeft rijden we van Manapouri naar Wanaka. Een mooie afwisselende rit onder andere langs Lake Wakatipu waar Queenstown, wel bekent van het bungi-jumpen, aan ligt. Verder via de Crown Range Pass van 1087 m hoog, hier ligt de hoogst gelegen geasfalteerde weg van Nieuw Zeeland. In Wanaka worden we weer verrast met een gezellige Lodge inclusief Bed & Breakfast. Zaterdag 13 februari, Temp 23 ° zon. Na een lekker ontbijt een wandeling gemaakt langs Lake Wanaka en het stadje verkent. We hebben er een soort rustdag van gemaakt. Zondag 14 februari, Temp 20 ° zon. Vroeg ontbeten en naar Makarora gereden, waar een helikopter op ons wachtte. Na een mooie rondvlucht boven Mount Aspiring National Park en de Siberia Valley werden we in deze vallei afgezet voor een wandeling van 3 uur langs de Siberia- en Wilkin rivier. Samen met een ander echtpaar, hij een Nieuw Zeelander en zij een Canadese, klikte het goed en hadden we een gezellige bergwandeling. Het pad ging eerst steeds omhoog en daarna vrij stijl naar beneden. Bij de Wilkin rivier werden we opgehaald door een jet boot (zie de video’s) en zijn we in volle vaart naar de opstapplaats geracet met een paar keer een spin van 360° wat aardig gillen was in de boot. Al met al weer een heel avontuur waar we erg van genoten hebben. P.S. Gerard trapte nog met z’n bergschoen op z’n bril die hij even had weggelegd, glazen er uit, montuur in de kreukels. Maandag, 15 februari, Temp 18 ° zonnig. Vanmorgen gelijk naar de opticien gestapt, gelukkig kon de bril opgelapt worden, voor maar NZD $ 5,00 was hij weer als nieuw en dat in een half uur. Daarna de auto weer ingepakt en naar Franz Josef gereden. Een schitterende rit langs grote meren en hoge bergen naar de westkust. Het dorp ligt vlakbij de gelijknamige gletsjer. De “Holly Homestead B&B” is daar onze basis. Een prachtig huis uit 1920. Dinsdag, 16 februari Temp. 19 ° zon. Vandaag veel gelopen, eerst met de auto naar Lake Matheson, vandaar zijn Mount Cook 3764 m en Mount Tasman 3498 m goed te zien. Bij helder en windstil weer spiegelen de bergen in het water, wat vandaag niet het geval was, toch was het een mooie wandeling om het meer heen in 1,5 uur. Daarna naar de Franz Josef gletsjer. Deze gletsjer is 13 km lang en het laagste deel is op 300 m hoogte te bewonderen en makkelijk te bereiken. Je mag er niet op zonder begeleiding alleen van onderaf dus bekeken. Toen naar Okarito gereden aan de kust en langs het strand gelopen, dat bestond uit stenen van heel klein tot heel groot daardoor is het strand grijs gekleurd heel apart.

P.S. We vinden het steeds weer leuk om de reacties op de website te lezen, iedereen van harte bedankt.

Laughing

Hartelijke groeten van, Ditty & Gerard

Coba Fonk

Ik vind het knap dat al jullie belevenissen zo boeiend worden verteld. Dat is ook een kunst op zich, want wij beleven deze reis door jullie ogen....en de foto's maken het verhaal compleet!

Hart. Gr. Coba en kids

jan en griet

wij genieten van julie mooie reis
groetjes

Yoeri

Lieve Opa en Oma,
Ik mis jullie heeeeel erg.
En ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben.
En nog bedankt voor die mooie,leuke kaart die ik gekregen heb.

Groetjes
Yoeri

Robin

Hoi Opa en Oma,

Ik mis jullie nog veeeeeeeeeeeeel meer.
Ik vond jullie kaart ook heel cool met die mooie boot.

kusjes van Robin.

Kevin

Doei doei Opa en Oma Koe.

Ps.
Jullie kaart is door het hele huis mee genomen,net een knuffel.