Gerard.reismee.nl

Papatowai

Hallo allemaal, 6 t/m 8 februari 2010, Temp 25 ° zonnig

Cool

Vandaag, zaterdag, van Tarras naar Papatowai gereden. Een mooie route door de bergen die eerst kaal, daarna begroeid over gingen in groene heuvels en dalen en uiteindelijk regenwoud. Opnieuw verrast door de “Pipipi (vogel) Eco (milieu bewust) Cottage” met een torenkamer boven om te slapen en uitzicht over de baai en het regenwoud. ‘s Avonds nog een strandwandeling gemaakt en naar bijzondere schelpen (Paua) gezocht. Zondag: Temp 14 ° zonnig: ‘s nachts regen gehad, maar ‘s morgens klaarde het weer op. Naar Curio Bay gereden, bij eb is er een fossiel bos te zien dat 160 miljoen jaar geleden ontstaan is na een vulkaan uitbarsting. As en modder hebben het bos geconserveerd. Daarna naar de “Cathedral Caves” gereden. Deze Caves zijn alleen bij eb te bereiken. De opening van de grootste grot is 30 m hoog. ‘s Avonds zijn we door de Rainforest gelopen waar je onder andere varens ziet als bomen, erg mooi. Maandag: Temp 17 ° zonnig: vandaag weer genoten van de schitterende zuidkust. De natuur in New Zealand is prachtig, verrassend en steeds weer anders na elke bocht. Eerst naar de Purakaurui watervallen gereden, deze is 20 m hoog en valt over drie brede terrassen. Daarna naar Nugget Point waar op een rotspunt een vuurtoren staat uit 1869 en aan de voet van de kaap zie je overal zeeleeuwen spelen, zwemmen en zonnen, heel bijzonder. Later hebben we ze van dichtbij gezien bij Surat Bay. Een prachtige baai met een breed en lang strand met fantastisch wit zand en omringd met duinen en rotsen. We hebben daar lekker gelopen en foto’s gemaakt van de zeeleeuwen die soms als fotomodel het water uitkwamen. Vanavond de auto gewassen. Door al dat stof van de ongeplaveide wegen was onze witte auto grijs.

Hartelijke groeten van, Ditty & Gerard

Sonja

Wauw wat een belevenissen weer..en prachtige foto's. En die huisjes.... qua uitzicht wil ik zo ruilen!!!
Bedankt voor de kaart, hier kan je helemaal mooi op zien hoe het landschap eruit ziet!!
Veel reisplezier verder!!

Ans en Mark

Nou ook eens een berichtje uit Zwolle,
Het is hier weer echt winterswit dus we zijn super jaloers met al die mooie foto's en verhalen.

Yoeri zegt net nog dat hij jullie erg mist maar wenst jullie (en de rest van de family !) nog heerlijke dagen toe

Frans en Marianne

Hallo Ditty&Gerard.

Zo te zien beleven jullie nog genoeg en is het ook daar weer erg mooi geniet ervan.