Gerard.reismee.nl

Lake Tekapo

Hallo allemaal, 2 t/m 5 februari 2010, Temp 30 °

Vandaag zijn we aangekomen in Lake Tekapo midden in de bergen. Naar “Park Brae” gereden, een parkachtig ingerichte grote tuin met huizen die verhuurd worden. Die van ons was de “Tower” een appartementen gebouw waar wij de bovenste verdieping met uitzicht over het meer hadden. Een mooi ingericht appartement waar we zelf konden koken enz. Boodschappen gedaan en informatie ingewonnen. Er is namelijk een “Observatorium” boven op de berg waar wij op uitkijken en dat kan je ‘s avonds laat bezichtigen met uitleg over het heelal en de sterren. Daar had ik wel zin in dus gereserveerd. Dat kon niet de zelfde avond, want dat was al vol geboekt, dan voor de volgende dag gereserveerd. Die ochtend zijn we eerst naar boven gelopen want ja, in de bergen omhoog gaan is nog steeds wat we leuk vinden. Dus hebben we het Observatorium bij dag en nacht gezien echt de moeite waard. ‘s Avonds hebben we de hemel van het zuidelijk halfrond uitgelegd gekregen en kon je door sterrenkijkers van alles waarnemen ook heb ik foto’s van de sterren en de maan gemaakt.

Op 4 februari zijn we weer op pad gegaan nu richting Tarras. Daar zijn 2 nachten geboekt bij een boerderij. We zijn benieuwd hoe dit er weer uit zal zien het heet “The Point Cottage” het is steeds een verrassing waar we slapen. Onderweg hebben we Mount Cook bewonderd vanaf Lake Pukaki met mooie blauwe kleuren. De kleur van het water ontstaat door het fijne slijpsel wat de gletsjer veroorzaakt. Aangekomen bij de boerderij werden we door Sue naar onze cottage gereden. Er worden op de boerderij Merino schapen, voor de wol en herten gefokt. De cottage is gelegen in de “Ardgour Vallei” en echt in de middle of nowhere. Mooi ingericht in een koloniale stijl, met open haard in de woonkamer en in de keuken nog de oude kachel waar je op kan koken en die in de winter als kachel dient. De volgende dag een rondrit gemaakt door mooie kale bergen en de Kawarau Gorge via Cromwell en Arrowtown. In deze plaatsen zie je oude huizen in koloniale stijl uit eind 19e eeuw. En plaatsen waar goudzoekers geleefd hebben en de hutten of huisjes waar deze mensen in woonden.

Hartelijke groeten van, Ditty & Gerard