Gerard.reismee.nl

Akaroa

Hallo allemaal, 30 januari t/m 1 februari 2010, Temp 21 °

We zijn net 2 dagen in New Zealand en hebben nu al een fantastisch gevoel over dit land. De vliegreis met Air New Zealand was uitstekend en duurde 3,5 uur. In Christchurch stond er weer een auto voor ons klaar. Voor mijn lengte een prima auto en de kofferruimte is zowel van binnen als van buiten op slot te zetten en dat komt af en toe, als alle koffers er in zitten, goed van pas. Goed, de verzekering in orde brengen en naar het opgegeven nummer op de parkeerplaats lopen. En daar stond voor ons een spierwitte Toyota deze keer nou dan vallen we mooi op in dit groene land. Toch wilden we eerst wat drinken dus even terug naar de aankomsthal voor thee en koffie. Toen we weer naar buiten liepen zag ik een Vodafone winkel. Ik wilde voor deze 6 weken in New Zealand een Prepaid USB stick voor draadloos internet. Geen probleem en goedkoper dan in Nederland en het is ook thuis te gebruiken, maar dan met een andere Simkaart erin. Nu kan ik overal internetten en kost het veel minder. De rit naar onze eerste plek voor 3 nachten verliep uitstekend en was zeer de moeite waard. De Akaroa Cottage die we kregen keek uit over de Bay van Akaroa. Van binnen was weer geweldig ingericht met fantastische relax stoelen. Zondag onze eerste dag hebben we Akaroa verkent. Alle winkels waren open, dus gezellig. De vuurtoren bekeken en alles is ingesteld op watersport en visserij. Maandag hebben we een rondrit over het schiereiland, dat ontstaan is door vulkaan uitbarstingen, gemaakt. Rondom zijn allemaal inhammen met stranden en één daarvan hebben wij ook bezocht. Zie hierboven. De Okains Bay. ‘s Middags daar lekker geluncht Fish & Chips en Ditty een Hotdog. Het Maori museum hebben we daar ook bezocht. Komende zaterdag 6 februari is het een speciale feestdag “Waitangi Day” voor de Maori’s, dan wordt herdacht dat het Verdrag van Waitangi werd ondertekend in 1840.