Gerard.reismee.nl

Laatste dagen Australië.

Hallo allemaal, 27 t/m 29 januari 2010, Temp 37 °

Vandaag dus een rit van 750 km naar O’Reilly’s Rainforest in het Lamington National Park. Ik had er wel zin in, want ik was nieuwsgierig hoe hier de snelwegen waren. Nou in ieder geval heel anders dan bij ons. De snelheden liggen lager gemiddeld tussen de 70 km en de 110 km. De wegen zijn wel breed en je vind er geen vangrail, want er ligt genoeg groen tussen, maar soms gaat het ook weer zo over in drie rijstroken zoals je dat ook in Frankrijk vindt. Het weer was uitstekend een beetje bewolkt en af en toe de zon, lekker om te rijden. Maar naar mate de dag vorderde kon je zien dat er aardige onweersbuien aankwamen. Nou dat hebben we geweten. Echt noodweer en toch doorrijden tot het op een moment echt te gek werd en er meer auto’s aan de kant van de weg gingen staan. We reden toen al een tijd door een nationaal park met veel bochten en heuvels. De weg naar o’Reilly’s had ik in Nederland al eens bekeken alsof ik een voorgevoel had dat het wel eens lastig kon zijn er te komen. Nadat de weg steeds smaller werd en de Rainforest steeds dichter en donkerder en ook steeds meer omhoog ging tot ± 1050 mtr, kwamen we uiteindelijk ter plekke na 11,5 uur. Na het inchecken wilden we eerst maar gaan eten in de bar waar ze prima maaltijden hadden bleek. Daarna naar onze villa nou dat was echte luxe en de volgende morgen een fantastisch uitzicht over het Lamington National Park. Hier moesten we toch maar even van genieten na de heftige onweersbuien en de rit naar boven. We hebben er een relaxte dag van gemaakt op de 28 ste. ‘s Morgens eerst lekker ontbijten nadat ik brood had gekocht. Ik kwam er toen achter dat er ook nog een uur tijdsverschil tussen New South Wales en Queensland was. Ik kwam namelijk in de winkel om 09:10 uur dacht ik. De winkel ging namelijk open om 08:30 uur. Nou het was pas 08:10 uur dus nog maar even terug. Maar goed daarna lekker rustig gedaan en koffie gedronken op ons terras met “Hottube” en barbecue op gas. ‘s Middags hebben we lekker gewandeld in de Rainforest het is fantastisch, ik ben ook nog in een boom geklommen via een beveiligde trap naar 35 mtr. Je kwam op die manier bijna helemaal aan de kruin van de boom. Ik heb ook nog foto’s genomen over de kruinen van de bomen en een naar beneden waar Ditty stond. Morgenochtend om 10 uur gaan we weer uitchecken en vertrekken we naar Brisbane onze laatste overnachting in Australië. Ik kan zeggen dat we er van hebben genoten en er geen spijt van hebben dat we ook Australië erbij hebben gedaan. Het reizen is daardoor ook wat aangenamer de vlucht naar New Zealand bijvoorbeeld is zaterdag maar 3,5 uur. Ons pension in Brisbane is voor één nacht in een oud Australisch huis met 5 kamers en een kelder met een zitruimte en een keuken waar we koffie konden maken. Ontbijt zit er niet in, want we moeten al om 6 uur op het vliegveld zijn. Voordat we trouwens ons adres hadden gevonden hebben we wel 1,5 uur rond gereden in Brisbane. Allemaal éénrichtingsverkeer, dus als je fout rijdt moet je een eind omrijden om weer op dezelfde weg uit te komen. De platte grond van Brisbane die we hadden was te weinig en niet duidelijk genoeg. We hebben bijna heel Brisbane gezien om uiteindelijk op onze plek te arriveren. ‘s Avonds zijn we de stad in geweest en hebben we lekker gegeten bij JoJo’s aan de Albert Corner en de Queen Mall. Ook nog een souvenir gekocht, uiteindelijk, iets waar ik al eerder naar heb gekeken een boemerang. Het is een origineel door een Aboriginal gemaakt en dus steun je deze mensen daar ook mee. Brisbane is wel een gezellige stad. Maaaarrrrr!!!!!……...Morgen vliegen we naar New Zealand en daar verheugen wij ons erg op.

Laughing

Hartelijke groeten van, Ditty & Gerard

Reacties

Reacties

henny en wim sakko

wij genieten van jullie foto's en verslag, zwitserse groetjes

Gerdien procee

Hallo oom Gerard en tante Ditty, wat leuk om via jullie verhalen jullie reis te volgen en om de prachtige foto´s te zien. Ik verheug me nu al op het volgende verhaal en de foto´s. Groeten Gerrit, Gerdien, jacob en Lucas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!