Gerard.reismee.nl

Van Hunter Valley naar O'Reilly's Rainforest

Hallo allemaal,

23 t/m 28 januari, temp 37 °

Allereerst willen we allen die reageren op de website bedanken voor hun reacties. Het is leuk dat er zo wordt meegeleefd. Vandaag van de Blue Mountains naar Hunter Valley het wijngebied NW van Sydney. Een relaxte rit van ongeveer 230 km dwars door het Wollemi en Yenco National Park. Ergens halverwege bij Putty kwamen we een bord met daarop “Tearoom” 2 km tegen. Dat gedaan en in de middle of now where een leuk houten gebouwtje, dat de Tearoom was. Daar de lunch gebruikt in de vorm van scones en milkshakes. Erg gezellig en de boer vertelde dat het 37 ° was. Wij hadden er geen last van omdat het een droge warmte was, dus niet benauwd. In Hunter Valley vonden we al gauw ons “Crowne Plaza” hotel na even de weg gevraagd te hebben. Weer een fantastische plek en kamer net als in Singapore. Hunter Valley is een heuvelachtig gebied met allemaal gerenommeerde wijnhuizen. Op de 25 ste zijn we naar onze volgende Bed & Breakfast pension gereden. “Botaba” zoals het heet, ligt in Boat Harbour aan de Pacific Ocean. Een warm onthaal kregen we van Roger & Sally. Een prachtige kamer heel romantisch ingericht met bloemen op bed. Na de rondleiding werd er uitgelegd waar we het beste in de omgeving naar toe konden gaan. Nice to know. De 26 ste januari is een nationale feestdag “Australia Day”. ‘s Morgens zijn we eerst naar de top van de Tomaree gelopen met een fantastisch uitzicht over Port Stephens. Terug in Nelson Bay waren er allemaal kraampjes vanwege het feest. Op een podium aan het strand werden in de middag ook nog zo’n 20 mensen officieel Australiër met oorkonde en het afleggen van de eed. Alle Aussies waren uitgedost met vlaggen en petten en veel namaak tatoo’s in de vorm van vlaggetjes op de arm, wang of benen. Tot slot hebben we ‘s avonds heerlijk gedineerd met uitzicht op de haven van Nelson Bay. Morgen de 27 ste gaan we vroeg op pad, want dan hebben we een hele reisdag naar O’ Reilly’s Rainforest in het Lamington Nationale Natuurpark. Moet fantastisch zijn daar, we hebben dan ook niets te klagen over onze overnachting‘s plekken. We kunnen TravelEssence nu al de hoogste score geven qua organisatie.

Hartelijke groeten, Ditty & Gerard

Olga & John

nou lui, dat ziet er goed uit allemaal. Blijf genieten en..... kijk goed uit bij het oversteken!

groetjes

Sonja

Iedere keer weer een klein feestje om jullie verhalen te lezen en de foto's te bewonderen. Geeft mij toch ook mooi de kans om wat meer van deze aardbol te zien en te lezen!! En ik moet zeggen het is prachtig...
Blijf genieten!!

marleen

hoi opa en oma,

ik ben benieuwd wat er in de envelop zit.
Nog een paar nachtjes slapen en dan mag ie open!
Mooie foto's en veel plezier!
doei xxx

Wil & Lya

Ditty & Gerard het ziet er allemaal prima uit,leuke foto,s en verhalen,geniet ervan, wij blijven jullie volgen
Groetjes Lya en Wil

Froukje en Rainer

We zien dat Nieuw Zeeland ook heel mooi is. We genieten van jullie reisverslagen.
Veel plezier.