Gerard.reismee.nl

In Singapore

Hallo allemaal,

Dit verhaal komt uit Singapore, maarrrrr. Onze vlucht van Amsterdam naar Londen verliep uitstekend en voor Ditty de eerste keer. Onderweg keek ik nog even naar onze tickets die we op Schiphol hadden gekregen. Want op Schiphol moesten we voor de vlucht met Singapore Airlines vanaf Londen opnieuw inchecken. Tot onze stomme verbazing had ik twee tickets met alleen de naam van Ditty er op, met als gevolg dat we in Londen opnieuw moesten inchecken. Maar geen probleem het was zo geregeld. Daarna opnieuw voor onze vlucht naar Singapore langs de douane en dat was andere koek dan op Schiphol. Lange rijen en de bagage werd veel beter gecontroleerd. Vanaf 21:00 uur konden we aan boord van de SQ321. Precies om 22:10 uur werd het vliegtuig van de Gate geduwd “Pushback” op z’n engels. Daarna werden de motoren gestart en bleven we staan. Maar dat duurde toch wat langer dan ik gewend was. Tot de captain via de omroepinstallatie melde dat motor 4 een olielekkage vertoonde en we terug werden geduwd naar de Gate om het probleem van technische aard op te lossen. Dat duurde ruim 2 uur en ik had toen al het idee dat er wel eens niet gevlogen ging worden. De service van de stewardessen was prima, water, pinda’s en wat je maar wilde. Uiteindelijk moest iedereen weer van boord en werden we met bussen naar een hotel gebracht ergens midden in Londen voor de nacht. Het was op dat moment 02:30 uur. Toen gauw naar bed en Ditty had het helemaal gehad. Dit was voor haar als eerste reis met grote vliegtuigen geen lolletje en niet leuk. Ik kon er alleen maar om lachen want dit is typisch voor de luchtvaart “Safety first”. Verder werd alles goed geregeld door Singapore Airlines, de volgende dag ook. Het Concorde hotel in Singapore heb ik zelf geïnformeerd dat we 1 dag later arriveren. Want toen wisten we nog niet wanneer we weer het vliegtuig in zouden stappen. Dag 2 van onze reis verliep in het Coptorn hotel in Kensington Londen met wachten, eten en afwachten wanneer we weer in konden checken. Nou dat gebeurde pas om 19:30 uur na veel ongeregeld wat ik hier niet allemaal ga vertellen. In ieder geval met wat druk van mijn kant konden we ‘s avonds om 21:15 uur met British Airways B747 naar Singapore. De reis verliep voorspoedig, maar er was nog één grote zorg hoe zit het met de koffers in Singapore. Nou je voelt hem al aan komen die waren eerst niet ter plekke, dus naar een andere Terminal en in de rij om aan te geven dat je koffers er niet waren. En wij waren niet de enige door die vertraging. Nadat ik papieren had ingevuld over onze koffers die dus zoek waren riep Ditty in een keer dat ze op een andere band waar Air Canada was aangekomen onze koffers lagen en ook van andere passagiers van Singapore Airlines. Dus een zucht van verlichting. Toen door de douane en gauw een taxi naar het hotel genomen en aldaar om 21:30 uur inchecken. Het hotel en de kamer is fantastisch. Dus hopen we nu dat alles zonder vertragingen of wat dan ook onze reis niet meer lasten geeft, maar alleen nog de lusten. Het kostte ons in ieder geval 1 hele dag minder uitgaan in Singapore. Dat is jammer.

Hartelijke groeten, Ditty & Gerard

o.f.fonk@hetnet.nl

Hallo Ditty leuk dat vliegen??????!!!!!
Veel plezier gr. olga

Sonja

Jeetje wat een gedoe allemaal. Maar hopenlijk hebben jullie nu al het reisleed gehad voor de rest van de reis. Het kan alleen maar beter gaan, en gelukkig was alles netjes geregeld. Je kan er beter het beste van maken..toch?!

Rainer + Froukje Bustorf

Na alle hindernissen, nu samen maar genieten van de resterende 78 dagen van jullie reis (zonder verdere problemen) .
Ditty nog de hartelijke groeten van de NW-groep.

Fr. + R.

bob & Tiny

Tjonge jonge wat een start. Hopenlijk blijft het daarbij en kunnen julie nu genieten van een onbezorgde vakantie.
vandaag naar het ziekenhuis geweest. Foto's waren goed. En ik heb nu prachtig roze loopgids. dit zal er tot 15 februari om blijven zitten. Nu nog even oefenen met hobbelen.
Lieve luitjes tot mails!!

Siega

Tjonge wat een begin van jullie reis. Het lijkt wel een beetje op de bietencampagne, daar weet je aan het begin van de dag of nacht ook niet hoe het nu weer gaat eindigen. Je bent overigens mooi op tijd gestopt met rijden Gerard, sinds jij weg bent is het weer en dus het rijden er niet makkelijker op geworden. We rijden nu tot het einde (23/24 jan?) weer op Hoogkerk.
Overigens is Singapore een 24-uurs stad volgens mij, dus als jullie nu wat minder slapen, dan is die ene verloren dag misschien nog wel weer deels in te halen :).
Nou geniet er van en ik hoop dat de verdere reis voorspoedig gaat verlopen voor jullie. Groeten Siega.

Jerry, Fenny en de meiden

Veel plezier in Singapore en doe natuurlijk de hartelijke groeten aan de hele familie Nijenhuis!