Gerard.reismee.nl

Rondreis Zuidwest Amerika part 3

Hallo allemaal,

22-05. Des temeer wij in de buurt van Flagstaff kwamen, verlieten we de woestijn waar Phoenix in ligt en werd alles groener en hoger. Onderweg bezoeken we nog het “Montezuma Castle” waar we ook een “National Park Pass” aanschaffen. Deze kaart geeft in alle Nationale parken gratis entree. Flagstaff ligt aan de oude “Route 66” op 2200 m. en we blijven hier 4 dagen. Flagstaff heeft een leuk oud centrum en het is druk, want dit weekend is voor de Amerikanen een lang weekend vanwege “Memorial Day” op maandag.

23-5. Vandaag gaan we naar Sedona. Via een mooie route (Hwy 89A) en verschillende stops vanwege de uitzichten en het “Coconino National Forest” komen we in Sedona. De bergen om ons heen zijn rood gekleurd en geven een heerlijke sfeer het is 28? C. Via het “Red Rock Visitor Center” krijgen we te horen, van een Amerikaanse die in Nederland heeft gewoond, waar de mooiste plekken zijn om te bezoeken. Veel winkels met Indiaanse kunst en sieraden. De foto’s vertellen de rest. Morgen gaan we een dag naar de “Grand Canyon”

24-5. Heerlijk stralend weer en een fris windje vanwege de hoogte waarop we zitten. De route naar de “Grand Canyon South-Rim” is erg mooi en rustig. Bij de ingang tonen we onze “Nationale Park Pass” en mogen door. Vanaf het “Visitors Centre” lopen we een route die langs verschillende uitzichtpunten gaat. Wij zijn onder de indruk van de grootsheid en de diepte tot aan de rivier. De rivier is maar af en toe te zien. De Trail die wij lopen is 4,5 km lang en gaat van “Mather point” via “Yavapai Point” naar de “Bright Angel Lodge” Het vervoer in het park is gratis, dus je kan opstappen waar je wil. Wij nemen de bus weer terug naar het “Visitors Centre”, na de lunch in de Lodge. Daarna gaan we, inmiddels is het al halverwege de middag, naar “Desert View Drive” (25 miles verder) dat aan de East-Rim ligt. Rond 20:00 uur zijn we weer, via een andere route, terug in Flagstaff, na een leuke dag. De foto’s vertellen de rest.

25-5. Vandaag wasdag en rustdag. Een beetje bijkomen van alle indrukken. Morgen gaan we naar Page op de grens met Arizona en Utah.