Gerard.reismee.nl

Rondreis Zuidwest Amerika. part 5.

Hallo allemaal

01-06. Op weg naar Denver, maar toch eerst naar de “Sand Dunes”, want daar kwamen we voor naar Alamosa. Gisteren een zandstorm met een blauwe lucht, vandaag weer blue-sky. De “Sand Dunes” zijn indrukwekkend en het is al aardig druk. De foto’s geven een beeld van de plek, het hoogste duin is 220 m. En geen strand in de buurt, maar aan de voet van bergen er loopt wel een rivier onder langs. Daarna zijn we via de “Rocky Mountains” in Denver aangekomen een mooie route met verschillende passen op 3000 m. Wij rijden gemiddeld op 2200 m. hoogte en de bergen rondom ons heen zijn gemiddeld 4000 m.

02-06. Vandaag Denver verkennen en we vallen met onze neus in de boter. Er is een “People’s Fair” georganiseerd voor de stad. Het is zondag en erg gezellig druk hele straten zijn afgezet en staan vol met standjes en speeltoestellen voor de kids. Ook is er een “Chalk Art Festival” op Larimer Square georganiseerd. Bekijk de foto’s die vertellen meer, wij hebben er van genoten, een leuke dag in Denver. Het is een mooie ruime stad.

03-06. We reizen verder naar Grand Junction dat 250 miles west van Denver ligt, rustig aan en genieten van de omgeving. Want we rijden door de “Rocky Mountains” en gaan weer passen over via een vierbaansweg op 3000 m. hoogte.

04-06. We bezoeken de “Black Canyon of the Gunnison” die ook door erosie is uit gesleten over de laatste 2 miljoen jaar. Er is geen andere Canyon die dieper, nauwer en stijler is en bestaat uit bijna zwart graniet. We hebben verschillende trails gelopen en je kijkt bij “Warner Point” bijna 1000 m. recht naar beneden. Gelukkig zijn de uitzichtpunten goed aangelegd. Via de “Grand Mesa National Forest” zijn we terug gereden naar Grand Junction. Een Mesa is een rots die bijna solitair in het landschap ligt en niet een top heeft. De bovenkant is geheel plat en deze is de grootste van de wereld. Boven op het plateau reden we op 3000 m. hoogte en was er nog volop bos met bomen van wel 20 m. hoog en veel meren en nog veel sneeuw. Het was weer genieten vandaag.

05-06. Vandaag is het “Colorado National Monument” bij Grand Junction aan de beurt. We blijven die parken bezoeken omdat ze allemaal verschillend zijn in hun omgeving. Ook dit is een Plateau berg of Mesa. Ontstaan door erosie van water, wind en ijs. De foto’s kunnen het beter vertellen, veel plezier met de panorama foto’s van Ditty. Want die is helemaal los met haar nieuwe camera. De dieren komen we ook in de parken tegen, zoals de Collared lizard, Antelope ground squirrel, Raven, Herten en niet te vergeten de vele bloeiende bloemen. Morgen naar Moab met het “Arches National Park”.

Een hartelijke groet van, Ditty & Gerard