Gerard.reismee.nl

Rondreis Zuidwest Amerika. part 2.

Onze reis is begonnen met een rustige vlucht naar Los Angeles met onze neef Don als captain in de cockpit. Het was fantastisch om de start en landing vanuit de cockpit mee te maken. Voor Ditty was het een hele ervaring. Het Super 8 motel wat dicht bij Hertz en het vliegveld ligt is voor de eerste dagen een prima lokatie. Ik kreeg een bijna nieuwe Toyota Camry 2,5 ltr. mee met een grote kofferruimte. Als verrassing kreeg ik gratis een “Hertz GPS Neverlosst” navigatie in de auto mee. We hebben Downtown, de Hollywood Boulevard, Hermosa Beach waar we met Don ‘s avonds in een Bistro lekker hebben gegeten en Santa Monica Beach, bekeken. Auto rijden is fantastisch hier, geen stress. Men is erg beleefd.

18-5 Vandaag zijn we op ons gemak naar San Diego gereden het meest langs de kust, dus rustig aan. Hier hebben we een B&B met een mooie kamer en lekker ontbijt, in de wijk Chula Vista.

19-5 Vandaag vieren we dat we elkaar 50 jaar geleden in Amsterdam hebben ontmoet. San Diego is een mooie stad en een thuishaven voor de Amerikaanse Marine. Hier ligt ook het “USS Midway” vliegdekschip dat het langst dienst heeft gedaan van alle schepen van de Navy en nu als museum dienst doet. Verder hebben we het Coronado schiereiland met “Hotel Del Coronado” wat 125 jaar oud is en geheel uit hout is opgetrokken bekeken, ook hebben we het “Gaslight district” met z’n vele winkels en Shopping Mals bezocht.

20-5 Vandaag gaan we naar Yuma. We rijden langs de grens van Mexico. Deze is beschermd door een ijzeren hekwerk van 4 m hoog, vanwege de vele illegale Mexicanen die de grens over willen. We rijden door een woestijn gebied met Sand Dunes. We reden zo dicht langs de grens dat we regelmatig een “Boarder Patrol” in de woestijn zagen rijden. Op een gegeven moment stonden we langs de weg stil en Ditty nam wat foto’s en toen kwam er een Boarder Patrol auto aan en vroeg wat we aan het doen waren, ik zei foto’s maken. Dat was okĂ©. In San Diego was de temperatuur 72? F (22? C) onderweg naar Yuma liep de temp. op naar 97? F (36? C).

21-5 Vandaag naar Phoenix. Onderweg rijden we alleen maar door woestijngebied met veel Indianen namen bijv. “Mohawk Valley” of “Lechuguilla Desert”. De temperatuur loopt op naar 100? F (38? C). Ook Phoenix ligt eigenlijk midden in woestijngebied met rondom namen als “Apache Junction”, “Sonoran Desert”. ‘s Middags bezoeken we “Scottsdale downtown” met veel kunst en sieraden shops. Morgen naar Flagstaff waar we 4 dagen blijven. Groetjes Ditty & Gerard