Gerard.reismee.nl

Rondreis Spanje & Portugal verslag 3

Beste lezers,

Zaterdag 12 mei zijn van Abejar naar Aranjuez gereden ongeveer 45 km zuid van Madrid. Temperatuur 33°. Het was feest in Madrid tot en met 15 mei, dus vele Spanjaarden waren erop uit getrokken. Je voelt hem al aan komen de camping was aardig vol, maar ook veel Nederlanders en Engelsen. We hebben een mooie plek uitgezocht, uit dat wat nog vrij was met schaduw, dus erg tevreden. Zondag en maandag hebben we Aranjuez bekeken een leuke stad met de landelijke hoofdopleiding voor de Guardia Civil. Zeg maar de Spaanse Marechaussee. Dinsdag en woensdag hebben we Madrid bezocht en vanuit Aranjuez met de trein ± 40 minuten. Prijzen zal ik niet noemen, maar een schijntje voor wat wij in Nederland betalen en dat geld ook voor het uitgaan. Dus wil je een uitje, wij kunnen je Madrid aanbevelen. Echt een wereldstad. De foto’s vertellen meer over ons bezoek. 17 mei donderdag reizen we af naar Malpartida de Plasencia meer naar het westen, dus in de richting van Portugal. Maar we blijven nog op de Spaanse hoogvlakte.

Heel veel groeten van Ditty & Gerard

JFJ&M

Schaduw is het toverwoord in dit verhaal, bofkonten! Madrid ziet er goed uit inderdaad, we zetten hem op het lijstje. Jeanne hoopt dat het kaarsje helpt. En wij niet minder :-). Que se diviertan!

Groetjes uit een zonnig Dronten!

Rainer en Froukje

Wat hebben jullie weer veel gezien. In Plus las ik over de 5 klassieker rond Madrid. Daar was Aranjuez (het Versailles van Spanje) er een van. Maar wij genieten meer van jullie foto's. Eindelijk kunnen wij ook de zomerkleren aan. Groetjes.