Gerard.reismee.nl

Rondreis Spanje & Portugal, verslag 1

Beste lezers,

De eerste dagen zijn we via Pèronne, Amiens, Rouen en Niort richting Bordeaux en Pau gereden en vandaar via de Somportpas de Pyreneeën over naar Biescas/Gavin onze eerste standplaats in Spanje en de Spaanse Pyreneeën. We zijn dus niet via Parijs gereden en dat is erg goed bevallen. De wegen zijn veel rustiger en na Rouen hebben we ook de snelwegen gemeden. Kleine campings van de ACSI-gids genomen, dus prima in orde. Het weer viel wat tegen tot aan Bordeaux, maar daarna werd het beter en warmer.

Nabij Pau stonden we op een mooie camping in Oloron Saint-Marie en hebben we een dag aan de stad Pau besteed. Een leuke stad met een “Boulevard des Pyreneeën”, met veel luxe appartementen, waar vanaf je een fantastisch uitzicht over de Pyreneeën hebt. Het was een drukte van belang, want in het weekend zijn er wegraces met raceauto’s net zoiets als in Monaco. We hebben het circuit even uitgetest. De volgende dag zijn we de Somportpas en de Pyreneeën overgereden een mooie route en makkelijk te doen met de caravan. Het weer viel tegen zodat we maar niet bij Gavin op de camping zijn gaan staan en door gereden naar Villafranca dat ligt tussen Pamplona en Zaragossa in. Verder gaat het goed met ons en genieten we van het kamperen en de nieuwe omgevingen.

Met een vriendelijke groet,

Ditty & Gerard

Rainer & Froukje

Wij hebben van de eerste fotos genoten.
Ook wij zijn vorig jaar de zelfde route gereden. Het is wel een beetje om maar heel erg rustig te rijden. Over 4 weken volgen wij tot Bordeaux. Voor ons ver genug.
Wij zijn druk met de voorbereiding van Froukjes verjaardag.
Goede reis verder.

Evert en Betty,

Jullie foto's bekeken en zo te zien valt het weer niet tegen. Hier voorlopig nog petje maar goed wij mopperen niet meer. Het huis op de hoek is reeds bezet met nieuwe bewoners en die gaan rigoureus te werk wat de tuin btreft. Alle bomen zijn verdwenen en jullie huis staat nog, wij hebben dus een vrij uitzicht gekregen. Verder geen bijzonderheden. Verder nog een goede reis en veel plezier. Groetjes.