Gerard.reismee.nl

Rondreis Spanje & Portugal verslag 6

Beste Lezers,

Zondag 3/6 rondrit door de “Serra do Cabeceiras de Basto” via allerlei kleine dorpjes en gehuchtjes. Het mooiste dorpje was Uz waar de ossen nog door de straatjes lopen. Morgen vertrekken we naar Bragança dicht tegen de Spaanse grens aan. Dinsdag 5/6 brengen we een bezoek aan de “Citadel van Bragança”. In 1130 werden de burchten ommuurd waardoor het een citadel werd. Vanaf de 15de eeuw werd Bragança uitgebreid langs de oevers van de Fervença en is nu ook een universiteitsstad. De foto’s vertellen meer. Woensdag hebben we gewandeld in het “Parque Natural de Montesinho”. Dit park ligt tegen de Spaanse grens aan. Er leven zeldzame dieren als wolven, herten, steenarenden, everzwijnen, otters en valken. De dorpjes zijn nauwelijks veranderd sinds de middeleeuwen. Ook kwamen we “Pombals” tegen een soort grote duiventil specifiek voor deze regio. De vogels gaan naar binnen via het leistenendak. De duiven zijn niet alleen voedsel, maar de mest wordt zeer hooggewaardeerd. Morgen 7/6 reizen we af naar Burgos in Spanje. Vandaag vrijdag, Burgos bezocht alleen troffen we het niet het was een feestdag voor alleen Burgos bewoners, dus winkels dicht alleen wat souvenierswinkels open en natuurlijk restaurants en café’s. Dat houdt natuurlijk in een bezoek aan de Kathedraal, wat ook een mooie ervaring is geworden. Niet alleen is El Cid en zijn vrouw er begraven, maar het is een aaneenschakeling van kapellen en fantastisch gerestaureerd. Het is de op twee na grootste kathedraal van Spanje. De kerk werd in fasen vanaf 1221 in 3 eeuwen gebouwd door tal van grote Europese kunstenaars en architecten. Je ziet dan ook invloeden van Duitsland, Frankrijk en de Lage Landen. Zie verder de foto’s. Morgen nog een winkeldag in Burgos, voordat we afreizen naar Frankrijk naar vrienden en familie en is onze laatste campingplaats in Spanje,Castrojegiz.

Hartelijke groet van Ditty & Gerard

JFJ&M

Ook weer een mooi stukje Spanje! En alle foto's met mooi weer, hmmmmm. Die kathedraal lijkt immens. Veel plezier in Frankrijk, de ze de groeten!

Tot later!
El Cid ûût Dronten